Powitanie

Bądź pozdrowiony śmiałku, który zawitałeś w moje skromne progi. Spocznij, ogrzej się, i posłuchaj opowieści o świecie, który może Cię zachwycić. Czego dokładnie możesz się tu spodziewać.

Trudno to wyrazić w kilku słowach, ale dla zachęty wiec, że świat Quedów jest przepojony tajemnymi siłami, żyją tu różne rasy, od tych które zwykłeś spotykać w świecie fantasy. Jest potężna Moc ogarniająca wszystko i cudowne miejsca, gdzie niemal można dotknąć legend i mitów.

Tu mieszkańcy przyzwyczajeni są do niesamowitości, lecz wszędzie czai się przygoda. Opuszczone, dawno zapomniane ruiny, prastare miasta, artefakty, grobowce dawnych bohaterów. Ciemne sprawy wielkich mistrzów i misje prowadzone przez idealistów. Wojny i przewroty, ruchy wyzwoleńcze i bandyckie najazdy, ale ponad wszystko zmaganie o utrzymanie kruchej równowagi po miedzy światłem a ciemnością.

Jeśli chcesz dołączyć do grona śmiałków przemierzających bezkresną puszczę, góry i pustkowia, zapraszam do zagłębienia się w ten świat...

Najpierw jednak zapoznaj się z informacjami wstępnymi.

Co to takiego system narracyjno - kostkowy?
System ten jest zasadniczo ukierunkowany na opowieść, jedynie kwestie sporne, jak walka, używanie mocy i rożne wykonywane przez bohaterów skomplikowane działania są rozstrzygane za pomocą rzutu kości. Intensywność przeprowadzania testów jest uzależniona od samego Mistrza Opowieści. Można nawet zaniechać testowania mniej ważnych działań, jak rozpalanie ognie, czy wspinaczka, jednak zaleca się testowanie walki i używania mocy. W samej grze narracja powinna stanowić główny nurt, wszak chodzi o opowieść i przeżywanie przygody na kształt teatru, lub interaktywnego filmu.

Dla kogo jest przeznaczona gra?
Myślę, że dla wszystkich którzy lubią pogłówkować, wlać nieco uczucia w to co robią i cieszyć się dobrą zabawą, ( nie koniecznie przy alkoholu i narkotykach.) To gra dla myślących, pomysłowych i z dużą wyobraźnią, - (to raczej opis dobrego Mistrza Opowieści), ale jeśli chcesz przeżyć coś ciekawego to ta gra jest dla Ciebie!

Co potrzeba do gry?
Mistrz Opowieści - sztuk 1 ( dobrze, jak ma w głowie podstawowe zasady gry, pomysły i bogatą wyobraźnię), kilku graczy -2-4 osoby (gotowych na wszystko), kartka, ołówek, gumka (może być jedna), kostki - K20 i K6 (resztę sobie kiedyś kupicie, lub wymyślicie jakieś metody losowanie K3, K4, K8, K10 ), no i oczywiście najważniejsze, moc pomysłów, chęć zabawy, chęć zabawy, chęć zabawy.

Kim jest Mistrz Opowieści?
Kim jest to intrygujące indywiduum? To osoba która ma za zadanie trzymać rękę na pulsie, wymyślać intrygi, prowadzić przygodę i wczuwać się w świat przedstawiony, tak by gracze siedzieli z rozdziawionymi ustami i wychodzili z sesji z wielkimi oczyma i wypiekami na policzkach. ( To ideał, ale nie zabrania się prowadzenia nikomu. Jeśli będzie kiepski w tym co robi gracze sami go eksterminują, lub przestaną przychodzić na sesję.)

Chcesz wiedzieć więcej patrz Mistrz Opowieści

Bohater i gracz
No teraz nieco o was "Bohaterowie"! Bądźcie posłuszni graczom, bo oni was stworzyli, dali wam kształt i umiejętności, Obłożyli was ciałem, ( często z bliznami, ale nie narzekajcie, mogliście nie mieć ręki, lub być kalekami od urodzenia, zresztą to takie romantyczne, jak macie bliznę, która można pokazać przy ognisku.) To właśnie gracze uzbroili was i skopali wszą psychikę, ale to wy macie dostarczyć im rozrywki. To dzięki wam będą stawiani przed dramatycznymi wyborami, to wy doprowadzicie ich do frustracji i bezsennych nocy... No bez przesady. No właśnie! Drodzy gracze odgrywajcie swoje postacie najlepiej jak możecie, ale nie przekładajcie ich zachowań na świat rzeczywisty. To tylko zabawa. I o tym chciałem nieco pomówić w następnym punkcie.

Świat rzeczywisty a fikcja systemu
Jak już wspomniałem ten świat jest czystą fikcją. Nie ma żadnych odniesień do świata rzeczywistego. Oczywiście pewne inspiracje są zaczerpnięte z bogatej historii kultury ludzkiej, ale nie są kopią tych kultur, zachowań i wierzeń. Jest to raczej zarys, który można rozwijać dodatkowymi elementami. Choćby jednak świat przedstawiony rozrósł się do ogromnych rozmiarów jest tylko światem przedstawionym, ni jak się ma do rzeczywistości. Dlatego przebywanie w tym świecie zbyt częste może grozić uzależnieniem, (granie częściej jak 1 raz w tygodniu może doprowadzić do uzależnienia.) Trzeba traktować te grę jako rozrywkę, a nie jako sposób na życie.

Uwagi końcowe
Na zakończenie w trosce o wasze zdrowie i dobre samopoczucie chciałem powiedzieć, że celem jaki przyświecał mi przy tworzeniu tego świata i tego sytemu było wzbudzenie w uczestnikach gry uczuć, jakie ma człowiek. W tym przysłowiowym "szarym życiu", często nie mamy możliwości doznania czegoś głębszego, bo praca, szkoła, obowiązki. Dlatego ludzie chodzą do kin, teatrów, na wystawy, czasem oglądają sport lub słuchają muzyki. Ta gra jest jeszcze jednym miejscem gdzie można obudzić uczucia, wzruszyć się, odreagować, a jednocześnie spotkać się z przyjaciółmi i za niewielka cenę udać się w podróż do krajów nieznanych.