Wstęp | Opowieść | Zasady podstawowe | Bohater | Nauka | Moc | Walka | Leczenie | Potwory | Zasady specjalne | Kodeks Mistrza


Wstęp do Mistrza Opowieści

Kim jest Mistrz Opowieści?

Jest to osobnik, który winien zagłębić się w arkana tego świata i przy posiadanej wiedzy, oraz pod natchnieniem różnych czynników, obrazów, muzyki i wydarzeń winien snuć opowieść w której to bohaterowie, (w tym i gracze) uczestniczyć winni.

Tak mniej więcej z grubsza można przedstawić Kim jest Mistrz Opowieści. Nazwę tę specjalnie zmieniłem dla podkreślenia filozofii jaka przyświecała mi przy tworzeni tego świata. To co jest najważniejsze w tej grze to opowieść, gdzie gracze po przez swoich bohaterów uczestniczą w wydarzeniach. Nie widzę większej potrzeby drążyć ten temat, ale uważam, że za mistrzowanie w tym systemie winni się brać wszyscy ci, którzy maja bujną wyobraźnie i potrafią stworzyć niepowtarzalny klimat opowieści, choćby miał by być to horror, dramat, romans, czy komedia, a nawet walna bitwa, czy karczemne mordobicie. Chodzi przecież o barwne przedstawienie życia w tym świecie. A przecież jest to świat fantasy.

Jakie są zadania Mistrza Opowieści?

Hm? To trudne pytanie. Generalnie chodzi o to by mieć nad wszystkim kontrolę, ale wiem, że jest to bardzo trudne. No ale spróbujmy to usystematyzować.
  • MG (tak będę pisał skrót Mistrza Opowieści) ma za zadanie prowadzić przygodę tak by się wszyscy dobrze bawili. Nie zapominaj o graczach. Każdy chce być zauważony i mieć swoje pięć minut.

  • Powinien dbać o zachowanie realizm i konsekwencji wynikającej z poczynań graczy i bohaterów niezależnych. Jak ktoś porywa się na silniejszego powinien oberwać, jeśli mu nie idzie.

  • MG powinien być twórczy i zaskakiwać różnymi niestandardowymi pomysłami. Przez co powinien starać się tworzyć klimatyczne opowieści. Ciekawy wstęp o marach, czy o jesieni tego roku zawszy nastraja graczy do odpowiedniego klimatu sesji.

  • MG ma za zadanie oceniać grę i poczynania postaci w czasie gry. To wiąże się z rozwojem postaci. MG nie może dawać punktów za friko. Trzeba trochę krytycyzmu, ale nie przesadzajcie. Tu i tak jest ciężko się rozwijać.

  • MG tez prowadzi księgę bohatera, gdzie notuje sobie historie postaci. Dobrze mieć takie notatki by móc je wykorzystać w najmniej oczekiwanej chwili. He He He.

  • MG musi tez dbać o tło historyczne. Upływ czasu itp. No i oczywiście musi znać mechanikę na 102. Tak by ktoś z nim się nie zaczął kłócić. A to jest karygodne. Jak nie możesz sobie poradzić z mechanika dostosuj ją do swojego poziomu. I jeszcze jedno, testuj, opisuj i interpretuj osobiście. Niech gracze raczej siedzą z rozdziawionymi ustami i się ślinią na opisy jakie im serwujesz.
O czym zapomniałem musicie sobie sami dopowiedzieć.


[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11