Rasy Świata | Cywilizacja Quedów | Dominium Dargerów | Królestwo Aquarian | Miasta Państwa | Hegemonia Harkońska | Inne Nacje

Dominium Dargerów

"...Powstaliśmy z mroku cierpienia,
i jako ból zrodziła nas matka.
Nadano nam imię krwotoku,
i w śmierci dano sumienie..."

(Deos Ignis -Święta Pieśń Narodzin
Dargerska oratoria na okazję
narodzin potomka.)


Słowa Świętej Pieśni Narodzin bardzo dobrze określa naturę Dargerów. Ich porywczość, brutalność, siła charakteru i nieugiętość są wpisane w ich jestestwo. Instynkt zwierzęcy często bierze górę nad rozsądkiem, jednak to nie znaczy, że są bezmyślnymi istotami. Wśród nich można odnaleźć wybitne jednostki. Zwykle doceniane przez samych Dargerów. Powierzane są im wysokie stanowiska wodzów, strategów i budowniczych potęgi Dominium.

Dargerzy w początkach swojej historii byli rasą niewolników. Stworzeni i wyhodowani przez Harkonów mieli być elitą wojowników armii Harkońskich. Stymulowane cechy siły fizycznej, wytrzymałości, sprytu i nieustępliwości uczyniły z nich prawdziwe maszyny do zabijania. Po przez lata udręki i niewoli Dargerzy dochodzili pomału do samoświadomości, aż w końcu zbuntowawszy się, zaczęli żyć na własny rachunek. Hamując popędy natury i ustalając zasady nowego porządku stworzyli podwaliny swojej cywilizacji.

Zasiedlając coraz większe obszary gór, tocząc walki z Broogami i Harkońskimi hordami, Dargerzy wywalczyli swoją wolność i pozycję w świecie. Okupili to wielką liczbą poległych, lecz opowiadane legendy o heroicznych czynach bohaterów scaliły i scementowały rozsypane po przełęczach grupy Dargerów. Dało to początek nowej cywilizacji.

Klany
Głównym trzonem społeczności Dargerskiej są klany. Ich siła i wpływy wynikają z długiej tradycji tej formy społecznego bytowania. W początkach historii Dargerzy gromadzili się w klany, oparte na więziach rodzinnych. Tym samym zapewniali sobie bezpieczeństwo i samowystarczalność. Z czasem rozwoju cywilizacji poszczególne klany nawiązywały kontakty handlowe, społeczne i religijne z innymi klanami. Małżeństwa, sojusze, lub braterstwa krwi, cementowały społeczeństwo. Z czasem wypracowane stosunki po między rodzinami dały początek pierwszym działaniom w kierunku rozszerzania wpływów silniejszych domów. Tak narodziła się Rada Klanowa. W obliczu wojen i konfliktów mających szerszy zasięg Rada ustalała strategie i podejmowała decyzje o przyszłych działaniach. Układ ten był dobry, jednak prywatne rozgrywki prowadzone po miedzy dominującymi klanami sprawiała, że większość debat rozbijała się o wspólne oskarżanie się o spiski i podstępy.

Animozje i wieczne utarczki po miedzy Klanami było przyczyną wielu konfliktów. Dopiero Wielka Wojna Azghura dała początek nowej władzy w społeczeństwie Dargerów. Po najeździe Harkońskim klany poszły w rozsypkę. Pobite i bez wsparcia innych klanów ulegali nawałnicy Harkońskiej. Dopiero Khard Azghur przywódca klanu Azghurów zjednoczył rozproszone klany i poprowadził je do zwycięstwa. W bitwie o Clandroog-Pick pokonawszy Harkońskiego lorda Garhaxa, zdobyli Twierdzę, która stała się siedzibą przyszłego króla. Khard po tych wydarzeniach na zgromadzeniu Rady Klanów został jednomyślnie wybrany na władcę Dominium Dargerskiego.

Dominium liczyło wtedy zaledwie 80 klanów lecz z czasem rozrosło się do przeszło 450.
Do najsłynniejszych i największych zaliczamy klany: Azghur, Clamdroog, Doomroog, Gharrl, Ragharth, Boorgh, Hargharth, Kiarth, Warthar, Fragh, Irrugh, Toorsch, oraz Verrght, Orrfgh i Draghruth.

Klany Dargerskie stanowią trzon społeczności Dominium, jednak nie są jedynymi dargerami. Liczną grupę stanowią wolni Dargerzy, których można zaliczyć górali i bezklanowców.

Górale
Górale, to pomniejsze klany, które nie poddały się pod wpływy żadnych z Klanów. Żyją sobie we własnych klanach liczących czasami raptem 30 osób. Są uważani przez klanowców za niższa klasę społeczną, ale hardość i upór górali jest poważana przez większość Dargerów z Dominium. Trudno też respektować wśród nich jakieś posłuszeństwo. Zwykle maja kilka siedzib pomiędzy którymi krążą polując i wypasając stada Galifaxów czy oswojonych Oryksów. Czasem górale zajmują się przemytem, piractwem, lub innymi intratnymi procederami. Kradną stada, czasem pędzą alkohol. Najsłynniejszym chyba klanem górali wyrabiającym mocny alkohol zwany Heb jest klan Habgorth, od którego ów trunek wziął nazwę.

Górale to także doskonali wojownicy, walczący nie standardowo i bardzo efektywnie. Niektórzy z Dargerów twierdza, że Górale to łagodniejsza forma Fiurri.

Bezklanowcy
Bezklanowcy to Dargerzy, którzy pochodzą z poza Dominium. Można rzec, że to nazwa dla imigrantów. Liczba ich w Dominium jest dosyć spora. Przedział z jakich regionów pochodzą bezklanowcy jest ogromna. Można powiedzie, że mogą pochodzić z każdej części świata. Bezklanowcy są traktowani dobrze w Dominium, ale nigdy nie osiągną statutu Klanowca. Mogą być przyjęci do klanu, jednak nigdy nikt nie powierzy mu zaszczytnego stanowiska. Tylko w wyjątkowych sytuacjach, gdy cudzoziemiec zaszczyci się dla Dominium może otrzymać honorowy statut Par-Dux. Oznacza to, że nadawany jest mu można powiedzieć herb Klanowy. Staje się ojcem nowego Klanu. W dominium miało miejsca 3 takie przypadki. Eghrath Sugh-dux, Mellagh Furr-dux i Arllan Ragh-dux.



1 2 [3] 4 5 6 7