Stworzenie Świata | Rodowód Quedów | Herezja Harkońska | Wiek Królów | Imperium | Czas Obecny | Kalendarz wydarzeń

Dzieje Królestw

Od założenia królestwa Aserr liczone są lata quedów, jednak już wcześniej powstawały i upadały państwa, księstwa i federacje wolnych plemion. Historycy tego okresu maja ciągle problem z ustaleniem kolejności wydarzeń. W wyniku wielu wojen i konfliktów lokalnych, przerywanych na czas wojen z przeciwnikami z zewnątrz, wiele dokumentów i opisów uległo zniszczeniu i zapomnieniu. Jedynie nieliczne szczątkowe opowieści przekazywane z pokolenia na pokolenie stały się podstawa do sformułowania historii Quedów.

Do tej pory niektórzy historycy ciągle kłócą się o fakty, z czasów królestw, gubiąc się w domysłach i insynuacjach. Dopiero jaśniejsze są czasy gdy powstaje Imperium. Ale aby zająć się dziejami Imperium Quedów trzeba wspomnieć o najistotniejszych faktach z czasów Królestw.
  • Królestwo Aserr: Było pierwszym królestwem Quedów. Ustanowione przez ród quedzkich potomków charyzmatyków Henoh. Pierwszym Królem był Arssak Waleczny. Po nim na tronie zasiadało jeszcze 12 potomków, z których tylko 2 zapisało się w historii. Argass Gromowładny, który wzniósł pierwszą świątynię, po zwycięskiej wojnie nad plemionami z północy i Aderiuss Wspaniały, który za swoich rządów powiększył obszar królestwa pięciokrotne, jednak nie zachował pokoju i poległ w bitwie o Murgh-a-Shur, gdzie rozpoczął się upadek królestwa. Ponoć potomkami tego rodu byli późniejsi Imperatorzy

  • Królestwo Sharn i Nerud: Są to jedne z lepiej poznanych królestw początku ery. Te dwa zwaśnione państwa walczyły przez bardzo długi okres o dominację nad drugim królestwem. Z tych dwóch społecznościach narodziło się wielu wspaniałych wojowników, mistrzów mocy i prekursorów jej używania. Trzeba tu wspomnieć o Yarllanie Saudecjashu, pierwszym mistrzu mocy i mistrzu utworzonego zakonu Nyrhesh, który to zakon przez wiele lat gromadził wiedze i strzegł tajników używania mocy. (To dzięki temu bractwu uzyskano tak dokładne zapisy dziejów obu królestw.)

    Drugim wartym uwagi bohaterem tych królestw jest niewątpliwie Kiall Cargagh z Oterr. Był to nieprzeciętny wojownik. Choć nie pochodził z rodu charyzmatyków był uważany przez lud za równego rodom książęcym. Jak twierdzą legendy to dzięki niemu król Argas Prawodawca wprowadził prawo Amoryty. (Armur R'yth - prawo noszenia zbroi dla chronienia szlachetnego serca i ducha honoru.), kiedy to w bitwie Kiall osłonił swoją nagą piersią króla, choć ten w strachu zaczął uciekać. Argas zrozumiał że szlachetność i wierność zasadom winna być chroniona, na mocy prawa będącego wyżej niż władza królewska. Legenda mówi, że pogrzeb Kialla był królewski i trwał tydzień. Ponoć potomkowie Kialla Walecznego zasiedli na tronie królewskim, ale te informacje są niepotwierdzone, a większość historyków twierdzi, że to wymysł bardów i ludu prostego.

    Król Argas Prawodawca to jeden z ważniejszych postaci w historii królestw. Dzięki niemu zostało spisane pierwsze prawo obowiązujące wszystkich bez wyjątku. Prawo honoru. Z czasem zapis tych praw oraz prawo Amoryty stały się popularne w innych królestwach. Argas uczynił jeszcze jedną rzecz. Zapoczątkował nową linię rodową, która stała się główną siłą w późniejszych wiekach trwania królestw. Jego małżeństwo z Arness Viyamarr z rodu Dungabarr położyła kres odwiecznej wojnie dwóch królestw i stała się początkiem nowego królestwa Quallane.

  • Królestwo Quallane: Jest to najdłużej trwające królestwo w historii Quedów. Przetrwało wiele wojen i najazdów Harkońskich. To właściwie dzięki władcom i ludom zamieszkującym to królestwo rasa quedów nie upadła. Właściwie trudno jest określić dlaczego tak się stało, ale wszystkie kluczowe bitwy mające wpływ na dalsze losy inwazji Harkonskich rozstrzygały się na jego terenie. Najsłynniejszym miejscem jest osławione Grat-Tall. Miasto-twierdza i siedziba królów, które w późniejszym okresie stało się stolica imperium. Kiedy zasadniczo powstał Grat-Tall nie wiadomo, ale historycy wspominają tą nazwę już w czasie drugiej inwazji Harkonskiej. Wtedy to właśnie w tym miejscu rozstrzygnięta została wojna. Zginęło w niej wielu legendarnych wojowników i król Vidarr Mocowładny. Pokonany został również lord harkoński Cargax.

  • Królestwo Yariba:

  • Królestwo Girgesh:

  • Królestwo Dunla-Bar:

  • Królestwo Wybrzeża Wschodniego (Vira-Cossa):

  • Królestwo Quantu:

  • Księstwo Zerves i ród Zervenów:

  • Królestwo Północy (Norvardian):


1 2 3 [4] 5 6 7