Wielka Puszcza | Pustkowia Zachodu | Góry Srebrzyste | Góry Stalowe | Wielka Zatoka | Góry Krańca | Morze Wewnetrzne | Rozpadliska | Guerd | Morze Mroku | Inne ważne miejsca

Góry stalowe

Jest to kraina wysokich, strzelistych szczytów, rozległych dolin i niedostępnych przełęczy. Wysokie pasma górskie położone na południowej granicy tej krainy wcinają się ostro w obszar Wielkiej Puszczy niczym miecz. Większość tej części krainy jest porośnięta Puszczą, lecz im dalej na północ krajobraz zaczyna przybierać obraz surowej, nieprzyjaznej pustyni chłostanej zimnymi wichrami i śniegiem w czasie chłodnych dni. Na wysokich szczytach leży wieczny śnieg, a zamarznięte jeziora, położone wysoko w górach, są źródłem licznych strumieni. W czasie odwilży prowadzą one duże ilości wody wypłukującej ziemie i porywającej kamienie i głazy. Liczne wodospady i Nefry są częstym widokiem w niższych partiach gór. W dolinach strumienie łączą się tworząc wartko płynące rzeki, które ciągną się aż do morza.

Roślinność jaka tu występuje jest znacznie bogatsza od tej z Gór Srebrzystych. Większy udział skarlałych drzew i krzewów porasta stoki gór i doliny. Jedynie najwyższe partie gór są nagie i lśniące w porannych słońcach niczym stalowe ostrza oręża. Stąd chyba wzięła się nazwa tej krainy.

Zwierzyny jest pod dostatkiem, a liczne jadalne rośliny są doskonałym dopełnieniem diety żyjących tu istot. Władcami tych gór są niepodważalnie Dargerzy, choć wcześniej żyli tu Broogowie, którzy mieszkali w potężnych twierdzach, połączonych jaskiniami, gdzie w wyrobiskach drążonych przez wieki wydobywali najcenniejsze kruszce tego świata.

Po wielu wojnach jakie stoczyli Dargerzy z Broogami, na ruinach twierdz wznieśli swoje Dominium. Przejętą technologie obróbki kamienia i wytapiania metali wykorzystali do wzniesienia znacznie potężniejszych twierdz i siedzib dla swoich Klanów. Broogowie zostali zepchnięci na margines społeczny. Ci którzy przetrwali wojnę żyją w podupadłych siedzibach, tocząc nieustanną wojnę z ekspansją Dargerów. Częste potyczki, zasadzki i wypady obu stron kończą się krwawą łaźnią. Ciągłe niepokoje i zagrożenie odcisnęło na obu rasach piętno nieustannej walki. Kultura Dargerów została podporządkowana w dużym stopniu właśnie rzemiosłu wojennemu. Większość technologii ma zastosowanie w działaniach bojowych i obronnych.

W wyniku takiego podejścia i naturalnych skłonności Dargerów do walki kraina ta była światkiem wielu bitew, których znamiona można napotkać w czasie przemierzania tych terenów. Ruiny starych twierdz, przełęcze pełne szczątków doczesnych wojowników i legendy o chwalebnych dokonaniach wielkich wojowników snute przy ogniskach siedzib Dargerskich. Choć kraj ten wycierpiał tak wiele to Dominium Dargerów trwa nieugięcie od przeszło 3000 lat. Dzięki uporowi i hardości władców Dargerskie królestwo stoi twardo na skałach krainy stalowych grani.

Na obszarze gór żyją nie tylko Dargerzy. Mieszkają tu również Quedzi. Różnią się nieco od swoich pobratymców z Wielkiej Puszczy. Są więksi i mocniej zbudowani. Mają zarost, a ich ręce i nogi, oraz klatka piersiowa jest pokryta włosami. Kobiety są silniejsze i znacznie bardziej wytrzymałe. Te różnice w fizjonomii wynikają z warunków w jakich przyszło im żyć. Są oni doskonałymi myśliwymi i wytrwałymi robotnikami. Uważani za barbarzyńców mają jednak swoją godność, o której nie zapominają.

Kraina ta nie jest aż tak odizolowana jak Góry Srebrzyste, dlatego spotkać tu można plemiona Gorów, wędrowne bandy Worpów i Yedishów, którzy lubują się w osiedlaniu się w starych ruinach. Kraina ta to także raj dla zbiegów i piratów, którzy w łatwy sposób mogą dotrzeć do bliskich szlaków handlowych, gdzie łupiestwem i zbrodnią mogą się wzbogacić.


1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12