![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
![]() |
Wielka Puszcza | Pustkowia Zachodu | Góry Srebrzyste | Góry Stalowe | Wielka Zatoka | Góry Krańca | Morze Wewnetrzne | Rozpadliska | Guerd | Morze Mroku | Inne ważne miejsca
Wielka zatoka ![]() Jaka jest prawda trudno powiedzieć, ponieważ Wielka Zatoka jest znana w swoim kształcie od początku czasów. Po wieku mroku, gdy świat Quedów zaczął się kształtować i przybrał ówczesny wygląd Wielka Zatoka była już zasiedlona. Rozległość tego obszaru sprawia, że niewielu z podróżników zapuszcza się na otwarte wody. Czas jaki jednak potrzeba aby przepłynąć całą zatokę w szerz wynosi miesiąc, czyli 27 dni. (Mowa tu o podróży bez przeszkód, o które jest tu bardzo łatwo. Silne prądy morskie, wielkie potwory i zmienny wiatr sprawia, że nawet flotary nie zapuszczają się nad te obszary.) Groźba katastrofy odstrasza nawet największych śmiałków. Dlatego więc obszar ten jest tak mało poznany przez naukowców. Jedynymi obszarami jakie poddały się cywilizacji to pas brzegowy, wzdłuż którego ciągną się szlaki handlowe i obszary połowu ryb i owoców morza. Wielka zatoka to ojczyzna Delfinoidów. Rasy określanej mianem dwóch światów. Wodnego i lądowego. Ich kultura jest oszałamiająco odmienna od pozostałych cywilizacji świata. Ich budowle i zdolności kształtowania wody zadziwiają wszystkich bez wyjątku, chociaż w miastach portowych Pustkowi Zachodu można odnaleźć elementy ich sztuki budownictwa. Głównym ośrodkiem cywilizacji Delfinoidów jest legendarne ukryte miasto Ra-Tam-Port. Położone na dnie zatoki w samym jej centrum. Pod wielkimi kryształowymi kopułami oświetlonymi świetlistymi kamieniami, które, jak czasami twierdzą starzy żeglarze, widać czasami jak przebijają się przez toń. Wstęp do miasta jest pilnie strzeżony i niepowołanym osobom wejść jest tu bardzo trudno. Delfinoidy nie chętnie ujawniają swoje tajemnice, a tym bardziej ich dumę jaka jest stolica Wodniaków. Ich dokonania kulturowo-techniczne są również chronione przed oczyma ras lądowych, jednak to nie znaczy, że Delfinoidzi unikają kontaktów z innymi rasami. Wręcz przeciwnie. Prowadzą ożywioną wymianę handlową. Często korzystają z technologii innych ras wykorzystując ją w swoich urządzeniach. Oprócz wielkiego podwodnego miasta na obszarze zatoki rozsiane są mniejsze osady lub Delfinoidzkie siedziby plemion koczowniczych, które tu się zatrzymały. Obecność Nomadów Wód, którzy zatrzymali się na terenie łowieckim rybaków wywołuje czasami konflikty po miedzy nimi. Są to jednak konflikty lokalne. Życie w Wielkiej Zatoce płynie monotonie. Od przypływu do przypływu. Od połowu do połowu. Od konfliktu do konfliktu. Tylko od czasu do czasu spokój burzy jakiś potwór morski, który zapędzi się na płycizny pasa brzegowego i zaatakuje rybaków, lub statek handlowy. Czasami piraci ograbią jakąś wioskę, lub najadą port. A czasem nie opacznie wpłyną na terytorium wrogo nastawionych Delfinoidów. Jednak życie jest tu cudowne, jeśli kocha się przestrzeń, wolność i niezależność. Można popłynąć gdzie się chce nawet na kraniec świata, za wyspy Straży, aż na morze Mroku. Co jednak spotka śmiałka zależy jedynie od jego szczęścia i Wielkiego Opiekuna.
|
![]() |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |