Wielka Puszcza | Pustkowia Zachodu | Góry Srebrzyste | Góry Stalowe | Wielka Zatoka | Góry Krańca | Morze Wewnetrzne | Rozpadliska | Guerd | Morze Mroku | Inne ważne miejsca

Morze mroku

Morze to stanowi obszar położony najdalej na zachód znanego świata Quedów. Jest to tajemnicze miejsce, okryte niwą niedopowiedzeń i spekulacji. Liczne legendy i opowieści starych żeglarzy o dziwach jakie widzieli na tych wodach mrożą krew w żyłach. Przerażające potwory, złowróżbne skały i śmiertelnie niebezpieczna bestia zwana Mrokiem Głębin przyczyniają się do złej sławy tych wód. Jednak paradoksem jest, że liczba śmiałków, jacy zapuszczają się na te obszary jest bardzo duża. Organizowane wielkie wyprawy odkrywcze i armady zbrojne do walki z potworami przeczą zdrowemu rozsądkowi jaki zwykł charakteryzować ludy mieszkające nad Wielką Zatoką. Przyczynę tak szalonego postępowania można upatrywać w licznych legendach krążących po tawernach o niebotycznych skarbach jakie można tam odkryć. Od czasu do czasu żądzę bogactwa podsycane są przypadkowym odkryciem jakiegoś drogocennego przedmiotu, który wyrzuciło morze.

Dla śmiałków chcących poznać tę krainę warto wspomnieć, że w czasie silnych wiatrów pływanie po wodach Mrocznego morza równa się dużym kłopotom, a napotkanie sztormu to pewna śmierć. Ale dla kogo jest to przeszkoda, jeśli jest się bohaterem.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12