![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Wielka Puszcza | Pustkowia Zachodu | Góry Srebrzyste | Góry Stalowe | Wielka Zatoka | Góry Krańca | Morze Wewnetrzne | Rozpadliska | Guerd | Morze Mroku | Inne ważne miejsca
Guerd (Kraina wiecznych mgieł)
Jest to obszar spowity w wieczną mgłę. Przyczyną tego są wielkie wodospady i gorące źródła, których jest tu niezliczona ilość. Roślinność jest tu uboga i występuje jedynie przy wodospadach.
Rozległe rozlewiska kwaśnych wód są przyozdabiane różnokolorowymi wykwitami minerałów osadzających się na brzegach oczek wodnych. Żyjące tu zwierzęta to przede wszystkim skorupiaki podobne z wyglądu do skorpionów. Węże i jaszczurki stanowią głównych przedstawicieli gadów którym widocznie te tereny odpowiadają. W dolinach gdzie zlewają się wodospady tworzą się wielkie zalewy, gdzie żyje duże bogactwo ryb i zwierząt drapieżnych. Jednak nie mieszkają tu żadne ludy Quedów, ani innych ras. Jedynymi gośćmi tej dzikiej krainy są Xyrosi i koczownicze plemiona Gorów i Yediszów. Są to jednak rzadcy goście. Kraina wiecznych mgieł słynie także z legendarnych ruin, jakie wzniesiono dawno temu. Nikt nie wie przez kogo i w jakim celu, jednak stanowią one swego rodzaju wyznacznik znanego świata. Dalej jest już tylko nicość, kraje nieznane, świat umarłych i demonów.
|
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |