Wielka Puszcza | Pustkowia Zachodu | Góry Srebrzyste | Góry Stalowe | Wielka Zatoka | Góry Krańca | Morze Wewnetrzne | Rozpadliska | Guerd | Morze Mroku | Inne ważne miejsca

Pustkowia zachodu

Kraina ta obejmuje swoim obszarem wybrzeże zachodnie kontynentu i graniczy od wschodu z Wielką Puszczą. Z północy i południa ograniczają ją pasma górskie.

Pustkowia są diametralnie różne od Wielkiej Puszczy. Nie występują tu wielkie Drzewa-Giganty, choć w głębokich dolinach, czy wąwozach można natrafić na skarłowaciałą i zdeformowaną formę wielkiego drzewa. Roślinność jaka przeważa w tej krainie to step. Wysokie trawy, krzewy i małe drzewa dorastające do 25 m. Z rzadka spotykane zwarte kompleksy leśne ustępują poszarpanym drobnym kępom i zagajnikom, wyrastających najczęściej w osłoniętych od wiatru zagłębieniach terenu.

Rzeki płynące przez Pustkowia są bardzo poszarpane, szerokie i rwące. Jak na tak durze rzeki przypominają nieco rzeki roztokowe, z poszarpaną linią brzegową i licznymi nieregularnymi meandrami. Wielkość ich pozwala prowadzić nimi transport towarów, jednak jest to trudne i żmudne rzemiosło. Ze względu na silne wiatry panujące na Pustkowiach i brak osłony przed nim, transport ten jest znacznie bardziej opłacalny niż używanie w tym celu flotarów. Dlatego tak wielką popularność zdobyły tu Tranzyty i Sieci Wodne.

Wygląd Pustkowi szokuje. Tereny równinne, od czasu do czasu przyozdobione dziwnymi formacjami skalnymi, tworzącymi wąwozy, lub skupiska skał przypominających rzeźby. Wielkie doliny, jedynie sporadycznie odróżniające się od widnokręgu i przytłaczająca przestrzeń może wpłynąć na Queda z Puszczy przygnębiająco. Brak drzew, jedynie trawy ciągnące się na przestrzeni setek kilometrów może wywołać u niego lęk przed przestrzenią. Silny wiatr unoszący tumany pyłu i samotne skały rzucające cień na wyschłą ziemię. Oto obraz Pustkowi, jednak w obrazie tak wielkiej surowości jest miejsce na piękno. Oazy jakie tu można spotkać są kwintesencją pięknego ogrodu. Bogate kwiecie i niepowtarzalne rośliny o indywidualnych cechach osobniczych mogą zachwycić najwybredniejszego miłośnika piękna. Odpoczynek w takim otoczeniu może być uważany za dar niebios.

Pustkowia Zachodu to przeklęta ziemia. Wyjałowiona gleba nie rodząca nic oprócz trawy, skłoniła mieszkańców do podjęcia radykalnych zmian w mentalności. Koczownicze plemiona ciągnące za zwierzyną Pustkowi. Osiadłe społeczności wzdłuż rzek i rzadkie Miasta - Państwa, żyjące z handlu, wymiany i łupiestwa, to typowy obraz organizacji życia społecznego w tej krainie. Życia twardego i brutalnego, jak dla Queda z Imperium, jednak to właśnie na Pustkowiach Zachodu rośnie kwiat przyszłych herosów i bohaterów.

Społeczności powstałe ze zlepku różnych ras zaowocowały zróżnicowaną kulturą. Zaskakująca mieszanina stylów architektonicznych, wierzeń i zwyczajów sprawiła, że miasta Pustkowi są niepowtarzalne. Jedyne w swoim rodzaju, odciskające swoje piętno na obserwatorach.

Rasy jakie wniosły wkład w tworzenie tego tak barwnego folkloru to Quedzi, Dargerzy, Delfinoidzi i Ferowie. Oprócz tych ras dominujących w Miastach-Państwach żyją tu Gorowie i Worpowie traktowani niemal na równi z innymi mieszkańcami.

Gorowie stanowią podrzędną klasę społeczną zasilającą szeregi bractw, parających się łotrowskimi rzemiosłem, tak nieodzownych w miastach przemocy i przekupstwa. W niektórych miastach Gorowie posiadają własne dzielnice, do których nie zagląda prawo.

Worpowie żyjący w miastach to przede wszystkim najemnicy na służbie u możnych, lub na usługach bractw. Mogą być to również świeżo przybyli poszukiwacze zatrudnienia lub bandy łupieżcze.

Oprócz mieszkańców wielkich miast na rozległych równinach mieszkają plemiona koczownicze Worpów, Gorów i maruderów składających się z różnych ras Quedów i Dargerów. W osadach żyją banici i uciekinierzy z Imperium, oraz potomkowie klanów żyjących tu od lat, razem z Ferami, Delfinoidami i Dargerami.


1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12