Co to Moc? | Ścierzki Mocy | Domen Mocy | Kodeks Mocy | Ciemna strona | Mechanika | Rodzaje formuł | Kamienie mocy | Nauka | Zasady specjalne


Na poziomie podstawowym (PP) dostępne są 4 domeny jako podstawowe i niezbędne dla ras używających mocy w życiu codziennym. Są to:

Koncentracja
( 5 aspektów z czego na PP można zdobyć 3, na P1 pozostałe )

Formuły z domeny koncentracji obejmują swoim zakresem koncentracje energii na wszelkie sposoby, skupienie jej lub wyzwolenie jej pod różnego rodzaju postaciami, ( światła, ciepła, impulsu elektrycznego, fali mocy, itp.) Formuły koncentracji można wykorzystywać do leczenia zranień, stłuczeń. Koncentracją można stymulować proces leczenia, ale trzeba posiadać aspekty życia i wody.

Zasady specjalne: Leczenie ran i obrażeń wewnętrznych można przeprowadzać po przez łączenie formuł z domeną sił natury. Lecz trzeba posiadać dodatkowo jedną z umiejętności lekarskich.

Wykorzystanie do innych domen
Koncentracja jako domena kluczowa dla wszystkich domen mocy, niezbędna do rozpoczęcia nauki używania mocy, może być wykorzystywana do formuł wszystkich domen, na wszystkich poziomach. Również jako dopełnienie do formuł z tych domen.

Aura ochrony
( 2 aspekty dostępne są na PP.)

Formuły z tej domeny obejmują swoim zakresem wszelkie postacie statycznych barier lub sfer chroniących przed różnymi czynnikami z zewnątrz, lub na odwrót. Nie mogą się przemieszczać wraz z osobą jaką chronią lecz jeżeli zostały założone na osobie będą się względem niej nie poruszać, co zapewnia stateczność formuły. (Nie może być to jednak formuła o kształcie całkowitego pancerza osłaniającego całe ciało.)

Zasady specjalne: Formuły z tej domeny można również stosować jako broń ofensywna, jednak wymagane jest posiadanie obu aspektów.
Wykorzystanie w innych domenach
Aurę ochrony można wykorzystywać w domenach Ataku i Obrony na wszystkich poziomach, w domenie Zatrzymania, i w domenie Pochłonięcia.

Iluzja
( 2 aspekty dostępne odpowiednio pierwszy na poziomie PP, drugi na P1.)

Iluzja to domena mająca długie tradycje w świecie Quedów. Wiele z formuł służy zabezpieczaniu różnych cennych przedmiotów lub miejsc. Szerokie zastosowanie formuł tej domeny sprawiło, że wiedza na jej temat rozrosła się dość pokaźnie. Jednak ze względu na powszechność stosowania iluzji trudno jest oszukać wprawnego obserwatora, a w szczególności zimno kalkującego przeciwnika. Kształt formuł dowolny, tyle że zwykle kierowany na otoczenie nie na siebie.

Zasady specjalne: Formuły z iluzji można wykorzystywać również do oddziaływania na szeroką świadomość, jednak wymagane jest posiadanie aspektu ze ścieżki poznania powietrza.

Wykorzystanie do innych domen
Iluzje można wykorzystywać przy formułach Sił Umysłu, Tkaniu Mocy, Animatoryzmu i Morfowaniu.

Siły Natury
(3 aspekty dostępne odpowiednio na PP, P3, P5.)

Formuły z tej domeny obejmują swoim zakresem oddziaływanie na materie żywą pod każdym względem. Chodzi tu o formowanie, kształtowanie, stymulowanie zachowań, łącznie z przyspieszaniem wzrostu, lub jego hamowania. Formuły stosowane z tej domeny znalazły zastosowanie w budownictwie, rzeźbie i sztuce, a także w walce i tworzeniu zapór, mostów itp. Dodatkowo odnalezione stare manuskrypty pozwoliły wykorzystać te domenę do kontaktowania się ze zwierzętami i roślinnością, jednak wymagana jest w tym zakresie duża wiedza.

Zasady specjalne: Domenę tą można wykorzystywać do leczenia, jednak wymagane jest posiadanie jakiejś umiejętności z tego zakresu. Przywoływanie większych zwierząt można dokonać gdy posiada się co najmniej 2 aspekty. Poruszenie lasu wymaga 2 aspektów, jednak trudność wzrasta o 5. (siła takiej formuły nie może być mniejsza niż 70 PM)

Wykorzystanie do innych domen
Aspekty tej domeny można łączyć z domenami ze ścieżki życia takimi jak:
Regeneracja, Kształtowanie, Uzdrowienie, Przyzwanie, Przemiana, Animatoryzm i Morfowanie, oraz Żywioł Życia. Dodatkowo mogą być łączone z aspektami powyższych domen ze ścieżek wspierających.


Poziom Pierwszy (P1) Tu dostępnych jest 5 domen, które wprowadzają bohaterów w świat zmagań i walki, gdyż głównymi domenami są tu domeny sił fizycznych.

Regeneracja
(2 aspekty dostępne na P1)

Domena ta jest szeroko rozpowszechnioną nauką wśród Quedów, parających się rzemiosłem wojennym. Dzięki tej domenie można w nieco bardziej skuteczny sposób regenerować siły, w szeroko rozumianym zakresie. Chodzi tu zarówno o siły fizyczne, witalne i związane z mocą.

Zasady specjalne: Niektórzy z bardziej światłych Quedów stosuje formuły z tej domeny do regeneracji broni, ale jest to trudny i pracochłonny proces. Przy wykorzystaniu tych formuł można regenerować niewielkie ubytki ciała, jednak wymagane jest posiadanie obu aspektów i umiejętności chirurgii i znajomości anatomii.

Wykorzystanie do innych domen
Można wspomagać formuły z domen Kształtowania, Uzdrowienia i Przemiany.

Wyczuwanie mocy
(1 aspekt dostępny na P1)

Jest to domena mająca wąską specjalizację jednak wręcz niezbędna przy wszelkich działaniach ofensywnych skierowanych wobec przeciwników. Domena ta pomocna jest przy określeniu jakiego rodzaju arsenałem dysponuje przeciwnik. Pozwala ona również maskować swoje możliwości. Dodatkowo może służyć jako swego rodzaju różdżka poszukująca źródeł mocy.

Wykorzystanie w innych domenach
Może być dodawana do formuł z domeny Nasłuchiwanie, Tkanie Mocy i Tworzenie Sfery.

Odporność
(2 aspekty dostępne odpowiednio po jednym na P1 i P2)

Domena ta obejmuje wszelkie działania związane z wzmacnianiem odporności na obrażenia, trucizny i efekty destrukcyjne oddziaływania mocy itp. Dodatkowo domena ta może być wykorzystywana do wzmacniania formuł obronnych jak Aura Ochrony, czy Obrony.

Zasady specjalne: Formuły tej domeny mogą być stosowane jako formuły obronne przeciwko innym formułom ofensywnym.

Wykorzystanie w innych domenach
Można je wykorzystywać w domenach: Scalenia, Wzmocnienia, Zatrzymania i Pochłonięcia.

Atak
(5 aspektów, dostępnych po jednym na każdym poziomie począwszy od P1,aż do P5)

Atak to domena walki. Jest jedną z potężniejszych domen jakie znają Quedzi. Rozwijana przez wieki stała się jednym ze sposobów stuk walki. Może przybrać najróżniejsze formy i kształty. Jedynym ograniczeniem jest siła i zasięg.

Mistrzowie tej domeny rozwijający swoje umiejętności sporządzili liczne formuły, które są określane kanonami walki. Wiele z owych formuł zaginęło inne nadal są w powszechnym użyciu.

Wykorzystanie w innych domenach
Jako że Atak to domena walki nie ma innego zastosowania w życiu, jednak w powiązaniu z innymi domenami może stanowić mieszankę wybuchową. Można ją łączyć z domenami Sił Natury, Przyspieszenia, Wzmocnienia, Tkania Mocy i Żywiołu.

Obrona
(5 aspektów, dostępnych po jednym na każdym poziomie począwszy od P1,aż do P5)

Obrona to domena przeciwstawna Atakowi. Podobnie jak Atak domena Obrony rozwijała się wraz w doskonaleniem sztuki wojennej. Wykorzystując różnego rodzaju siły żywiołów można skutecznie bronić się przed atakami mocy, pochodzącymi z różnych źródeł. Obrona to forma zarówno barier statycznych, co i aktywnych form obrony, jak tarcze, przeciwuderzenia, pancerze itp. Obrona może również obejmować formuły wysysające moc z formuł przeciwników. Obrona może być stosowana jako wyższy poziom Aury Ochrony, a nawet częściowo jako forma Odporności.

Wykorzystanie do innych domen
Aspekty Obrony można łączyć z domenami Odporności, Przyspieszenia, Zatrzymania, Pochłonięcia, Przemian, Tkania Mocy i Żywiołu.


Poziom Drugi (P2) obejmuje 5 domen mających odniesienie w sferze duchowej, określającej siły duchowe w tworzeniu podwalin do poznania wyższych kręgów wiedzy na temat mocy.

Kształtowanie
(3 aspekty. Dwa pierwsze dostępne na poziomie P2, a ostatni na P3)

Domena ta obejmuje ogólnie pojęte zasady kształtowania w jakikolwiek sposób przestrzeni wokół bohatera. Można więc wpływać na otoczenie, zmieniając rzeźbę terenu, wygląd budynków. Można także kształtować wzrost roślinności, jak również istot budowanych przez bohaterów, (chodzi tu o różne formy golemów, sług i niemych strażników.)

Dodatkowo formuły z tej domeny mogą wpływać na kształt myśli innych istot, czyli oddziaływać na ich podświadomość i lojalność, jednak ta ostatnia ścieżka jest bliska mrocznej stronie mocy.

Zasady specjalne, stosowane do tej domeny tyczą się wykorzystaniu jej do odtwarzaniu utraconych kończyn. Wymagane jest przy tym posiadanie co najmniej 2 aspektów, w tym 1 ze ścieżki życia, oraz umiejętności Znajomość anatomii, leczenie ran, lub chirurgia.

Wykorzystanie do innych domen
Aspekty tej domeny można łączyć z domenami: Regeneracji, Uzdrowienia, Sił Natury, Tkanie Mocy, Przemiany, Bramy, Animatoryzmu, Tworzenia Sfery i Morfowania.

Scalenie
(1 aspekt dostępny na P2)

Jest to domena obejmująca swoim działaniem formuły łączące materię. Domena ta ma zastosowanie w działaniach opóźniających rozpadanie się budowli, itp.

Dodatkowo może służyć jako broń defensywna przeznaczona do stawiania zapór, lub unieruchomienia przeciwników.

Zasady specjalne: Scalenie może być wykorzystywane do przeprowadzania rytuałów połączeń. Dokonywane w ten sposób działania mogą przynieść pożądany efekt, jeżeli posiada się umiejętności tworzenia, kowalstwa, płatnerstwa i rytuału połączeń.

Wykorzystanie do innych domen
Aspekt ten można łączyć z domenami: Obrona, Wzmocnienie, Zatrzymanie.

Nasłuchiwanie
(1 aspekt dostępne na P2)

Domena obejmuje swoim zakresem przenikanie sfery i przestrzeni w celu wyszukiwania zakłóceń i świadomych zawirowań mocy. Jest to potężna domena władająca siłami telepatycznymi. Dodatkowo przy wykorzystaniu tej domeny można poszukiwać osób i przedmiotów posiadających określoną aurę.

Wykorzystanie w innych domenach
Domenę tę można łączyć z domenami Sił Umysłu, Przyzwania, Odesłania i Tworzenia Sfery.

Przyspieszenie
(3 aspekty dostępne odpowiednio po jednym na P2, P3 i P4)

Domena wykorzystywana do wspomagania walki, lub innych procesów związanych z czasem i przestrzenią. Aspekty tej domeny są w powszechnym użyciu osób będących na wyższych poziomach wiedzy. Kojarzona z walką stosowana jest również do szybkiego przemieszczania się z miejsca na miejsce, szczególnie jeżeli zależy nam na czasie. Formy przyjmowane przez efekty są różne, ale zawsze posiadają dwa czynniki: jak szybko i na jaką odległość.

Zasady specjalne: Można wykorzystywać aspekt tej domeny ze ścieżki poznania życia do leczenia, na podobnych zasadach co wykorzystania koncentracji i regeneracji.

Wykorzystanie w innych domenach
Aspekty mogą być wykorzystywane w formułach łączonych ze wszystkimi domenami, jeżeli używany aspekt przyspieszenia nie jest sprzeczny z ścieżką poznania domeny.

Siła Umysłu
(3 aspekty z czego 2 dostępne na P2 i jeden na P3)

Siła umysłu to w rzeczywistości trzy aspekty odpowiedzialne za różne formy oddziaływania na umysł żywych istot. Są to: rozkaz, przenikanie i kontrola.

Rozkaz jest aspektem najmniej subtelnym. Wywiera gwałtowny wpływ na istotę łamiąc jej siłę woli, oraz intelekt. Aspekt ten ma szerokie zastosowanie w stosunku do dzikich zwierząt i opornych pacjentów lub więźniów.

Przenikanie jest aspektem bardzo ulotnym, pozwalającym wślizgnąć się do jaźni przeciwnika i wywrzeć wpływ na jego działania. Pozwala również poznać jego myśli, jednak możliwe jest to dopiero po zgromadzeniu całej wiedzy z tej domeny, (trzeba posiadać wszystkie aspekty.)

Kontrola to najpotężniejszy aspekt tej domeny, pozwalający wpływać na istoty w sposób nieodczuwalny dla tej osoby. Siła drzemiąca w tej dyscyplinie może doprowadzić do nieodwracalnych skutków u kontrolowanych istot. Użytkownik może natomiast w łatwy sposób sięgnąć po mroczną stronę mocy i tym samym popaść w konflikt z prawem, (zarówno Imperialnym co i Boskim). Powszechne użycie tego aspektu jest stosowane wobec zwierząt pociągowych, wierzchowców, lub innych istot udomowionych a spełniających istotną funkcję w pracach polowych i budowlanych, (czasem wojennych).

Zasady specjalne: Wspomniane wykorzystanie tej domeny do brutalnego wpływania na świadomość ras rozumnych w celu wykorzystania ich do niecnych celów jest uważana za wykorzystywanie Mrocznej Strony Mocy i podlega zasadom dotyczących używania Ciemnej Strony Mocy.

Wykorzystanie w innych domenach
Aspekty tej domeny można łączyć z domenami Nasłuchiwania, Przyzwania, Odesłania, Animatoryzmu i Sił Natury, w taki jednak sposób, aby nie zachodził konflikt ścieżek poznania.


Poziom trzeci (P3) Obejmuje 6 domen wiążących w sobie moce mające siły kształtowania bytu, w jakim znajduje się twórca, dlatego domeny te określane są mianem Dotyku Wiatru i reprezentują zasób wiedzy niezbędny do kontrolowania wyższej Mocy

Uzdrowienie
(2 aspekty dostępne odpowiednio: pierwszy na P3, drugi na P4)

Domena ta wykorzystywana jest do ratowania życia wszystkim istotom, których rany są bardzo poważne. Przy wykorzystaniu aspektów ze ścieżki Życia można pomagać również roślinom i niższym formom życia.

Zasad specjalnych właściwie nie ma, za to leczenie ran jest oparte na tych samych zasadach co przy Regeneracji.

Wykorzystanie w innych domenach
Aspekty uzdrowienia można łączyć z domenom Sił Natury, Regeneracji i Przemian.

Wzmocnienie
(2 aspekty dostępne po jednym na P3 i P4)

Domena ta ma znaczenie jako aspekt wspierający formuły z wyższego kręgu wiedzy, a także formuły z niższych poziomów, niewystarczające w stosunku do potężniejszych istot z jakimi może się stykać bohater będący na wyższym poziomie wiedzy. Formuły z tej domeny obejmują wzmacnianie zapór, barier, pancerzy i broni, a także zwiększania siły formuł wiążących, czy przełamujących.

Zasady specjalne: Są dwa rodzaje formuł. Pierwszy to formuły czyste mające za zadanie wzmocnienie fizyczne przedmiotów, budynków, machin, lub podniesienie odporności istoty żywej.

Drugi rodzaj to formuły wiązane z innymi domenami, mające większą wytrzymałość niż zwykle. Dodatkowo można tworzyć formuły odbudowy, wpływające na użytą formułę jak akumulator dostarczający utraconą energię.

Wykorzystanie w innych domenach
Aspekty tej domeny można łączyć z większością domen, za wyjątkiem Kształtowania, Osłabienia, Tkania Mocy i Tworzenia Sfery.

Osłabienie
(2 aspekty dostępne po jednym na poziomie P3 i P4)

Jest to domena defensywna, stojąca w opozycji do domeny Wzmocnienia. Jej działanie opiera się na osłabianiu efektów działania sił, klas wytrzymałości pancerza i stanu broni, a także osłabianiu siły formuł rzuconych przez przeciwnika. Innym zastosowaniem dla tej domeny jest przeciwdziałanie efektom dzikich formuł.

Wykorzystanie w innych domenach
Aspekty osłabiania efektu nie są stosowane za zwyczaj w łączonych formułach. Jedynie jako przeciwuderzenie.

Przyzwanie
(5 aspektów, z których 2 są dostępne na P3, kolejna 2 na P4, a ostatni na P5.)

Domena ta obejmuje swoim zakresem działanie w zakresie wszelkiego rodzaju przywołań, zarówno istot żywych, jak i duchowych. Poszczególne aspekty oddziaływują na poszczególne istoty w zależności od żywiołu jakiemu podlegają.

Aspekt Ognia - odpowiada za istoty drapieżne, waleczne i nieobliczalne.

Aspekt Wody - odpowiada za istoty wody, ryby, gady morskie i inne istoty tego żywiołu.

Aspekt Powietrza - to przede wszystkim istoty duchowe, dusze i zjawy. Aspekt ten odpowiada także za istoty latające: ptaki, żywioły powietrza, gady latające i istoty skrzydlate, jak mityczne Graffy.

Aspekt Ziemi - odpowiadają za wszystkie istoty chodzące po ziemi, pełzające w jej czeluściach, oraz duchy ziemi.

Aspekt Życia - odpowiada za istoty żywe, w szczególności istoty leśne, a także duchy puszczy, Driady i inne istoty reagujące na pieśń Drzew.

Zasady specjalne: Jak można się zorientować przy tej domenie możliwe jest wywoływanie duchów i zjaw. Jest to proceder bardzo niebezpieczny ocierający się o Ciemną Stronę Mocy, jednak istnieją przypadki uzasadnionego korzystania z tego typu formuł. ( Zasady specjalne dotyczące wywoływania duchów i istot nienaturalnych zostało zawarte w rozdziale poświęconym Religii. )

Wykorzystanie w innych domenach
Domenę tą można łączyć z Animatoryzmem, Tkaniem Mocy i z Żywiołami, oraz Siłami Natury.



Odesłanie
(5 aspektów, dostępnych odpowiednio 2 pierwsze na P3, kolejne 2 na P4 i piąty na P5.)

Domena ta jest ściśle powiązana z domeną Przyzwania. Jest to odwrotność działania względem powyższej dyscypliny. Jest nieodłącznym bratem Przyzwania. Stanowi furtkę ochraniającą bohatera od następstw nie udanych formuł przyzwania. Stanowi także oręż przeciwko wszelkim zjawom i duchom żywiołów. Poszczególne aspekty oddziaływują odpowiednio na istoty podległe żywiołom. (Opis podano w domenie Przyzwania.)

Zasady specjalne: W odniesieniu do tej domeny zasady specjalne dotyczące odsyłania duchów, zjaw i innych istot nienaturalnych patrz rozdział Religia.

Wykorzystanie do innych domen
Domenę tę można łączyć z Tkaniem Mocy, Żywiołami i Siłami Natury.

Zatrzymanie
(3 aspekty, dwa pierwsze na P3, a trzeci na P4.)

Domena ta dotyczy działań czysto defensywnych, polegających na ograniczeniu ruchu przeciwnikowi, lub zatrzymaniu pocisków, broni, lub działania trucizny. Dodatkowo można ją stosować do bardziej prozaicznych czynów, jak ochrona żywności, czy towarów łatwo psujących się.

Zasady specjalne: Po zgromadzeniu 5 aspektów można zagiąć rzeczywistość i zatrzymać na chwilę czas. Jest to jednak działanie nie zgodne z prawem równowagi świata. Takie działanie może spowodować dramatyczne zmiany w świecie. W ten sposób można narazić świat na zagładę, a Wielki Opiekun nie lubi takich incydentów, tym samym można narazić się na Jego gniew.

Wykorzystanie w innych domenach
Można tą domeną posłużyć się przy Ataku, Obronie, Bramie i Przemianie.


Poziom czwarty (P4) obejmuje 5 domen należących do grupy wiedzy określanej siłą kształtowania ducha. Zawierają się tu domeny pozwalające kształtować moc, tak by móc sięgnąć po najwyższy stopień wtajemniczenia.

Brama
(1 aspekt dostępny na P4.)

Domena ta pozwala otwierać w przestrzeni bramy umożliwiające przenikać przez przestrzeń na znacznych odległościach. Dodatkowo można otwierać przejścia do innych wymiarów. W tym świecie znany jest tylko jeszcze jeden wymiar zwany Sferą. (Więcej informacji na temat sfery zawarte jest w rozdziale poświęconym Religii.)

Zasady specjalne: Określenie miejsca docelowego w przejściu przez bramę ma istotne znaczenie dla poprawności konstruowania formuł. Bramy otwierają się na określony czas i zamykają. Jeżeli po drugiej stronie nie otworzy się przejście delikwent jest jednym słowem załatwiony. Bramy są tworzone przez sferę i to właśnie w niej znajduje się ów nieszczęśnik. Jak z tego wybrnąć? Jest to bardzo ciężkie, a każda sekunda spędzona w Sferze może skończyć się tragicznie.(To tak jakby zostawić jagnię w klatce z głodnymi lwami.)

Dodatkowo bramy stanowią częściowy element ochronny co do włości zamożnych notabli tego świata. Przypadkowe nastrojenie się na ich kanał wylotowy może doprowadzić do niepotrzebnego konflikty, mogącego przerodzić się w otwartą wojnę.

Zasięg Bram jest również ograniczony. Zważywszy na to, że koszt i trudność realizacji formuły jest wysoki to dzikie otwarcie jest prawdopodobne. Dlatego im mniejsze odległości tym większe prawdopodobieństwo, że nie urodzimy bękarta szalejącego na lewo i prawo.

Dlatego zaleca się powściągliwość w szafowaniu mocą.

Wykorzystanie w innych domenach
Bramy można wykorzystywać w Tworzeniu Sfery. Jednak jest to transakcja wiązana, oraz w Tkaniu Mocy.

Przemiana
(3 aspekty z których dwa pierwsze dostępne są na P4, a trzeci na P5.)

Jest to domena pozwalająca przejść na wyższy stopień koncentracji mocy. Oznacza to możliwość zwiększenia swojej siły, wytrzymałości i szybkości. Można również zwiększyć swoją odporność na oddziaływanie mocy. Domena ta stosowana jest do wyzwalania ukrytych zdolności takich jak: duchy opiekuńcze, zwierzołactwo i inne zdolności z darów specjalnych.

Wykorzystanie z innymi domenami
Przemianę można łączyć z Tkaniem Mocy i Morfowaniem.

Animatoryzm
(2 aspekty dostępne po jednym na P4 i P5.)

Jest to domena pozwalająca kształtować i animować istoty stworzone przez bohatera, takie jak: golemy, niewidzialne sługi, czy niemych strażników. Animować można także rośliny, ich wzrost, lub ruch rożnych części. Dzięki takim możliwościom można unieruchomić przeciwnika, a nawet zablokować przejścia. Aby kontrolować Drzewo-Giganta potrzebne jest posiadanie obu aspektów.

Zasady specjalne: Istnieje możliwość animowania istot rozumnych, jednak jest to proceder zakazany i ścigany prawem. Jednocześnie jest to dziedzina Mrocznej Strony Mocy. Test obronny na efekt formuły animowania wykonuje się na RE. (Zasady dotyczące Mrocznej Strony Mocy patrz dalej.)

Wykorzystanie w innych formułach
Domenę można łączyć z Żywiołami, Siłami natury i Tkaniem Mocy.

Tkanie Mocy
(1 aspekt dostępny na P4.)

Domena ta jest jedyną dyscypliną mocy tak nietypową, a zarazem posiadającą tak wiele możliwości. Swoim zakresem obejmuje tworzenie formuł łączących w sobie różne ścieżki poznania, nawet te przeciwstawne. Pozwala zwiększać potencjał i łączyć formuły w nieograniczony sposób. Można połączyć nawet 3, czy 4 aspekty z różnych domen, bez ponoszenia wysokich kosztów ich uzyskania.

Dzięki Tkaniu Mocy można także wplatać formuły w struktury budynków, machin latających, broni i pancerzy. Podnosząc w ten sposób ich siłę, wytrzymałość, szybkość, a nawet nadając im specjalne właściwości.

Zasady specjalne: Dodatkowo Tkanie Mocy można stosować w połączeniu z tatuowaniem. W ten sposób można czasowo wpleść w ciało istoty formułę ochronną, wzmacniającą, lub podnoszącą siłę, lub szybkość. Można również nadać w ten sposób istocie specjalne cechy, jak niewrażliwość na ogień, itp.

Wykorzystanie w innych domenach
Tkanie Mocy można wykorzystywać we wszystkich domenach, jednak tworzenie formuł z aspektów przeciwnych ścieżek poznania mocy kosztuje o 2 punkty trudności więcej.

Pochłonięcie
(4 aspekty dostępne po dwa na P4 i P5.)

Aspekty tej domeny wykorzystywane są do działań obronnych w stosunku do potężnych efektów użycia mocy. Pozwalają wyssać moc z formuł przeciwnika, albo przed atakiem, albo po bezpośrednim uderzeniu. Domena ta znalazła zastosowanie w oczyszczaniu obszarów z obecności mocy, lub nakładania na siebie zapór wysysających moc tak, że nie można namierzyć takiej istoty za pomocą wyczuwania mocy. (Jednocześnie taka istota nie może używać mocy.) Dodatkowo stosowanie tego typu zabiegów służy do rozbrajania urządzeń ochronnych wykonanych z kamieni mocy, lub za pomocą innych środków wykorzystujących moc.

Drugim zastosowaniem tej domeny jest wysysanie siły, wytrzymałości, witalności broni, pocisków, machin itp. Istnieje możliwość całkowitego wyssania energii z obszaru na którym szaleje jakiś żywioł, lub dzika formuła.

Zasady specjalne: Wyssania całkowicie mocy z obszaru można dokonać posiadając co najmniej 3 aspekty. Pochłonięcie mocy powoduje całkowity brak dostępności mocy, i tym samym brak możliwości używania formuł i przedmiotów opartych o moc.

Pochłonięcie można wykorzystać w bardziej radykalny sposób łącząc formułę z domeną Żywiołu. Budząc siły żywiołu można sprawić, że obszar poddany działaniu tej formuły zostanie pochłonięty przez żywioł. Aby móc używać takiej formuły trzeba posiadać domenę Żywiołu z tej samej ścieżki poznania mocy co Pochłonięcie.

Wykorzystanie w innych domenach
Pochłonięcie można łączyć z domenami Żywiołu, Odporności i Sił Natury.


Poziom piąty (P5) gromadzi domeny arcysztuki. Ostateczny poziom wiedzy Władców Żywiołów, sięgających po Boską siłę zwaną też Boskim Wiatrem.

Zawarte tu 3 domeny osiągają nieliczni, jednak ich posiadanie pozwala władać siłami naprawdę potężnymi. Dlatego wymagana jest od posiadaczy zachowania czystości umysłu i duch.

Morfowanie
(2 aspekty dostępne na P5.)

Domena obejmująca swoim zakresem możliwości zmieniania kształtu postaci. Jest to możliwość przyjmowania dowolnej postaci o podobnych gabarytach. Daje to możliwość podszywania się pod inne osoby. Ma to ogromne znaczenie przy szpiegowaniu lub podróżach incognito. Można także przyjmować postać zwierząt ułatwiając tym samym szybkość poruszania się lub zdobywania pożywienia.

Zasady specjalne: Przy użyciu domen Przemiany i Morfowania można zmienić kształt bez ograniczeń gabarytowych.

Tworzenie Strefy
(1 aspekt dostępny na P5.)

Jest to domena wpływająca na kształtowanie odrębnej sfery, azylu dla bohatera, pozwalający ukryć się przed wścibskimi mieszkańcami świata. Domena ta pozwala stworzyć alternatywną rzeczywistość rządzącą się własnymi prawami określanymi przez właściciela. Dzięki tej domenie można również kreować przestrzeń w budynkach, lub innych obszarach. W taki jednak sposób, aby móc zmieścić więcej przestrzeni niż to jest możliwe.(Tak jak w Wieżach Prób.) Część sfer można kreować w poza wymiarowych obszarach.

Żywioł
(5 aspektów dostępnych na P5.)

Żywioły to domena największego szczebla. Pozwalająca kontrolować i kształtować żywioły, siły kształtujące klimat, pogodę i rzeźbę terenu. To potęga pozwalająca zmieniać obraz świata w radykalny sposób. Jest to również władza nad wszelkimi procesami jakie zachodzą w przyrodzie. Możliwości jakie drzemią w tej domenie są do tej pory nie zgłębione, jednak szafowanie mocą jaką dysponują żywioły może przynieść katastrofalne skutki zarówno dla władającego nimi, jak i dla świata.

Przy używaniu tej domeny wymagane jest posiadanie dużej wiedzy na temat kontroli umysłu i równowagi duchowej Istnieje bowiem możliwość wywołania niepożądanych wybuchów dzikiej mocy, którą jest bardzo trudno kontrolować.

Zasady specjalne: Można stopniować siły i wielkość żywiołów, oraz koncentrować pierwiastki energii żywiołów w jednym punkcie. Dzięki temu można wpływać na pogodę na Mateczni.


Tabela domen mocy
trudność, zmęczenie i koszt użycia i nauki.
Domeny Liczba aspektów Ścieżki mocy Trudność Zmęczenie Koszt formuł Koszt poznania
(PD)
Poziom mocy
Koncentracja 5 wszystkie 0 1 5 3x100/ 2x200 PP
0-20 PM
Aura Ochrony 2 W, P 0 1 10 2x200
Iluzja 2 W, P 1 1 10 200/ 400
Siły Natury 1 Ż 1 2 20 500
Regeneracja 2 W, Ż 1 2 20 2x400 P1
21-40 PM
Odporność 2 Z, Ż 1 2 20 400/ 600
Atak 5 wszystkie 1 2 20 200/ 400/ 600/ 800/ 1000
Obrona 5 wszystkie 1 2 20 200/ 400/ 600/ 800/ 1000
Wyczuwanie Mocy 1 P 2 3 30 600
Kształtowanie 3 W, P, Ż 2 3 40 2x600/ 800 P2
41-80 PM
Scalenie 1 Z 2 3 30 10
Przyspieszenie 3 O, P, Ż 2 3 30 600/ 1000/ 2000
Siła Umysłu 3 W, P, Ż 3 3 40 600/ 1000/ 2000
Nasłuchiwanie 1 P 2 4 30 1000
Wzmocnienie 2 O, Z 3 3 40 800/ 1000 P3
81-120 PM
Osłabienie 2 W, P 3 3 40 800/ 1000
Uzdrowienie 2 W, Ż 4 4 50 800/ 1000
Siły Natury II 1 Ż 4 4 50 1000
Zatrzymanie 3 W, Z, Ż 3 4 40 2x800/ 1000
Przyzwanie 5 wszystkie 4 5 50 2x800/ 2x1000/ 2000
Odesłanie 5 wszystkie 4 5 50 2x800/ 2x1000/ 2000
Brama 1 P 4 5 60 1500 P4
121-160 PM
Tkanie Mocy 1 P 6 5 80 2000
Pochłonięcie 4 O, W, Z, Ż 5 5 70 2x1000/ 2x2000
Animatoryzm 2 W, Ż 5 6 70 1000/ 2000
Przemiana 3 W, P, Ż 6 6 80 2x1000/ 2000
Siły Natury III 1 Ż 7 6 100 2000 P5
161-200 PM
Tworzenie Sfery 1 P 8 6 120 2500
Morfowanie 2 W, Ż 7 6 100 2x2000
Żywioły 5 wszystkie 8 8 100 5x2000
O - ogień, P - powietrze, W - woda, Z - ziemia, Ż - życie

1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10