Co to Moc? | Ścierzki Mocy | Domen Mocy | Kodeks Mocy | Ciemna strona | Mechanika | Rodzaje formuł | Kamienie mocy | Nauka | Zasady specjalne


Kamienie mocy

Są to pewnego rodzaju skały, traktowane jak klejnoty, ale których cechą najistotniejszą jest emanacja mocy. Są to swego rodzaju soczewki skupiające różne aspekty mocy.

Popularność swoją zawdzięczają Dargerom, którzy oparli swoją wiedze o te klejnoty. Dzięki nim Dargerzy, którzy nie posiadają zdolności używania mocy mogli stworzyć całą technologię pozwalającą dorównać tym rasom, które używają moc. Tym samym wyrównali szansę w walce z nimi.

W świecie znanych jest prawie 100 różnych kamieni mocy, ale najpopularniejszych jest zaledwie kilkanaście. To jednak nie ogranicza wszechstronnego wykorzystania ich.

Co jest najistotniejsze dla kamieni mocy?
Są to: rozmiary, które odpowiadają za obszar wpływu kamienia, oraz rodzaj aspektu jaki wywołują. Najistotniejsza jednak jest czystość kamienia. Te najwyższej jakości są bardzo cenne. Większość jednak kamieni ma skazy, które często dyskwalifikują je do dalszego wykorzystania. Część mniej skażonych ma zastosowanie w przemyśle, technice i codziennym życiu, ale mówimy o kamieniach wysokiej jakości, takich które mają zastosowani w przedmiotach bardzo potężnych.

Takie kamienie są dość drogie. Cena uzależniona jest od czystości, wielkości i rodzaju. Czasem niektóre kamienie są bezcenne. To prawdziwe klejnoty tego świata. Ale o tym więcej informacji znajdziecie w rozdziale Minerałoznastwo.

Warto zaznaczyć, że kamienie mocy mają bardzo szerokie zastosowanie we wszelkich broniach i pancerzach. Dodatkowo są też umieszczane w amuletach, naszyjnikach, pasach mocy, pierścieniach itp. Nie są to jednak przedmioty magiczne. Maja jedynie dodana jakąś cechę, lub podniesiona wartość.

Czasami zdarza się jednak, że trafiają się przedmioty, gdzie wykorzystano bardzo rzadki, a zarazem bardzo potężny kamień, który sprawił, że posiadacz owego przedmiotu zyskuje bardzo potężne umiejętności. Takie przedmioty można już określać jako artefakty.

Artefakty

Czym zatem są artefakty? Jest kilka rodzajów , ale wspólną cechą każdego jest jego legendarność i jakaś opowieść. Te najpotężniejsze z przedmiotów zwykle są związane z jakimś bohaterem, lub wydarzeniami umiejscowionymi w historii.

Zwykle są to przedmioty obdarzone przez istoty wyższe siłami nadprzyrodzonymi. Czasem są to przedmioty posiadające własna tożsamość. (To chyba najbardziej niebezpieczne z artefaktów.) Są jeszcze przedmioty, które stworzono ręką śmiertelnika, ale wykonano go wykorzystując bardzo rzadki, potężny kamień mocy, lub wplatając silną formułę. Dodatkowo do grona artefaktów zaliczyć można przedmioty, (miecze, tarczę, czy zbroję) jakiegoś sławnego bohatera. Większość mieszkańców tego świata wierzy, że takie przedmioty przejmują cechy swoich właścicieli.

A oto kilka mitycznych artefaktów:

Adamar Sher
Zwane też "Ostrzem Zachodu" było własnością jednego z władców Nimr-Gawr, legendarnego miasta na zachodnich rubieżach Wielkiej Puszczy. Ponoć w czasie jednej z Inwazji Harkońskich ów władca stanął sam do walki i przez trzy dni odpierał ataki hord Harkońskich. Legenda mówi, że miecz śpiewał pieść, podczas każdego zachodu wychwalając potęgę władcy. Pod koniec trzeciego dnia jakaś zabłąkana strzała trafiła wodza. Jego wierni druhowie wynieśli go i wycofali się z pola bitwy, jednak ostrze strzały było zatrute i władca zmarł. Został pochowany w tajemnej krypcie, wraz ze swoim mieczem, gdzie nadal jest strzeżony przez siedem duchów opiekuńczych.

Pancerz Erlima To jedna ze słynniejszych zbroi tego świata. Ten artefakt pobłogosławiony, jak głosi legenda, przez Wielkiego Opiekuna była noszona, przez jednego z władców Królestwa Quannar. W czasie wojny z Harkonami Erlim poprowadził swoje wojska do zwycięstwa. Wyparł najeźdźców z królestwa i pokonał wrogiego władcę w pojedynku na Moście Guathar. Wtedy to zbroja została naznaczona skazą, która stała się później znakiem rozpoznawczym. Jak głoszą podania, później była wykorzystywana przez potomków Erlima do czwartego pokolenia, jednak w czwartym pokoleniu, kiedy królestwo przechodziło kryzys władzy zbroja została skradziona, i do tej pory nie odnaleziona. Jak twierdzi legenda zbroja nadaj jest obdarzona błogosławieństwem nieugiętości i regeneracji zranień. Ponoć noszący ją wzbudza strach we wrogach.

Silasiter Ammr "Ostrze Jasności" to chyba najsłynniejszy artefakt tego świata. Jak głosi legenda był to miecz stworzony przez Wielkiego Opiekuna. Dar dla Armgumira z rodu Ammr, jednego z mitycznych wodzów prakrólestwa, który wyruszył na wyprawę w poszukiwaniu Drackena Ognia i jego ducha. Jak głosi legenda, ostrze jasności w rękach Armgumira stawało się tak jaskrawe, że bledły przy nim płomienie. W ten sposób Armgumir pokonał Drackena, ale przypłacił to utratą ręki. Wypełniwszy te misję stał się dawcą pokoju i bezpieczeństwa. Ostrze jasności pojawiało się jeszcze w innych legendach, ale nikt nie daje im wiary. Ponoć jest ukryte w kryształowej komnacie, gdzie uwięziono światło tak by syciło ostrze. Jak głosi przepowiednia z Amr, ostrze przebudzi się, gdy nastanie czas ostateczny.

Dramg-Roog Jest to jeden z artefaktów, który jest przekazywany z pokolenia na pokolenia w jednym ze znamienitszych klanów dargerskich w Dominium. Historia tego topora sięga początków Dominium, kędy to Dragerzy prowadzili zażartą wojnę z Broogami. Dotknięty przekleństwem jeden z ojców rodu Dragvard Clamdroog, poszukiwał lekarstwa na swoje przekleństwo. Wybawieniem dla niego stał się Topór w którego wtopiono bardzo potężny kamień mocy, który dawał Dragvardowi władzę, nad skałami. Zdobył go w pradawnej świątyni Broogów. Jednak jak głosi legenda topór ów sprowadził na Dragvarda i jego klan przekleństwo związane z nieustanną wojną z Broogami, którzy pragnęli odzyskać swoja własność. Legenda kończy się ostrzeżeniem, że śmierć ciąży nad każdym kto wejdzie w posiadanie tego artefaktu.


1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10