![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Rasy dla graczy | Narodziny | Cechy | Umiejętności | Dary i ułomności | Wiedza | Rozwijanie postaci | Zasady specjalne
Umiejętności
Po ustaleniu wszystkich wartości cech postaci musicie określić jakie umiejętności posiada wasz bohater, jeżeli jeszcze ich nie określiliście. Do tego posłuży wam wcześniej sporządzony życiorys. Im bogatszy i ciekawy tym lepszych profitów możecie się spodziewać w postaci ciekawszych, nie pospolitych umiejętności. (Tu następuje swego rodzaju pierwsza ocena postaci, przez MG.)
Podczas tworzenia postaci, gracz może wybrać odpowiednie umiejętności za które musi zapłacić z puli jaką uzyskał z cech. Wyliczanie punktów z cech:
Spójrzmy jak wyliczać te wartości. Wróćmy do Aurena jego cechy już znacie, więc przeliczmy: SF = 10, ZR = 13, WT = 12. Daje nam to wynik 35. Dzielimy przez 3 wyszło 11,6. zaokrąglamy w górę i mnożymy przez 100. Daje to nam 1200 punktów na umiejętności fizyczne. Podobnie postępujemy przy wyliczaniu punktów na umiejętności intelektualne. Wyszło nam 11,3, co daje w sumie 1100 punktów. Na biegłości i umiejętności specjalne nasz bohater może wydać 1300 punktów. (WL = 12, a RE = 13.) Średnia z nich to 12,5, zaokrąglona w górę to 13. Koszt zakupu umiejętności jest podany poniżej listy umiejętności. Dodatkową zasadą przy zakupie umiejętności początkowych jest możliwość przekazywania punktów pomiędzy klasami umiejętności. Koszt tego zabiegu to 50% wartości przekazywanych punktów. Umiejętności fizyczne
Umiejętności intelektualne
Biegłości w walce
Umiejętności specjalne
Umiejętności specjalne Mistrzowskie
To wszystkie umiejętności jakie bohater może zdobyć, w celu podniesienia swoich szans na przeżycie w tym świecie. Jedynym problemem o którym nie powiedzieliśmy wcześniej jest w jaki sposób będzie można uczyć się tych umiejętności. Zasadą pierwsza i chyba główną jest nabywanie umiejętności za punkty doświadczenia. W zależności od rodzaju umiejętności różne są koszty jej zakupu. Uwarunkowane to jest charakterem umiejętności i jej złożoności w toku nauki. Dlatego więc umiejętności fizyczne i intelektualne są najtańsze, zaś biegłości w walce i umiejętności specjalne odpowiednio droższe. Natomiast umiejętności mistrzowskie są ze względu na swój charakter najdroższe, gdyż wymagają skompletowania przynajmniej jednej z umiejętności tańszych. Przy niektórych US będzie trzeba zrobić tak samo. Koszt umiejętności w PD za poziom
Jak widać przejście na kolejny poziom umiejętności wymaga większej liczby punktów doświadczenia. Jest to dobry wskaźnik wzrostu trudności w powiększaniu swojej wiedzy. Jednak jakie profity przynosi podnoszenie umiejętności. Normalnie bez znajomości domeny danej umiejętności nasz bohater może spróbować swoich sił w próbie zrobienia czegoś czego nigdy przedtem nie robił. Jednak sprawdzenie tego czy jego działanie udało się testuje się na 50 % cechy testowanej przy tym działaniu. A oto jak wpływają poszczególne poziomy umiejętności na cechy przy testach. Modyfikatory do testów za poziom umiejętności
![]() Przyjrzyjmy się teraz jakie umiejętności zdobył Auren. Z umiejętności fizycznych wybrał: Doliniarstwo [na poz. 1 za 100], Odporność na trucizny [na poz. 2 za 250], Ukrywanie się [na poz.1 za 100], Unik [na poz.2 za 250] i Żeglarstwo powietrzne [na poz. 2 za 250]. Razem wydał 850 punktów. Zostało mu z puli 1200 -350 pkt. (Z tego może przekazać 175 pkt. na inne klasy umiejętności.) Z umiejętności intelektualnych Auren nauczył się: Nawigacji [na poz.1 za 100], Szulerstwa [na poz. 2 za 250], Leczenia ran [na poz. 2 za 250], oraz Targowania [na poz. 2 za 250]. Razem wydał 850 pkt. ze 1100 jakimi dysponował. Zostało mu 250 z czego może przekazać na inne umiejętności 125 pkt. Z biegłości i umiejętności specjalnych Auren poznał: Walkę szablą [na poziomie 2 za 500], Walkę w tłoku [na poz. 1 za 200], Bijatykę [na poz.2 za 500], oraz Szaleńczy atak [na poz. 1 za 300]. Jak widać suma punktów za biegłości i umiejętności specjalne wynosi 1500. Auren dysponował zaledwie 1300, jednak zostało mu z poprzednich pul punktowych 300 pkt. do wykorzystania. Dlatego mógł zakupić więcej umiejętności. W ogólnym rozrachunku pozostało mu 100 pkt., które można wpisać jako punkty doświadczenia(PD).
|
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |